16 feiten over de kracht van print & online

“Print of online?” Veel organisaties breken nog steeds hun hoofd over deze vraag. Ze kunnen maar geen keuze maken. Beide opties hebben zo hun voordelen en beiden ook hun nadelen.

Maar waarom een keuze maken? Print en online kunnen prima hand in hand door het leven. Sterker nog, samen zijn ze vaak sterker dan alleen.

Opvallende feiten over de kracht van print en online

  • 1. 19% van de lezers leest oude nummers via een magazine app;
  • 2. 57% van de consumenten leest meer dan de helft van een relatiemagazine;
  • 3. 78% komt in actie na het lezen van een blad van een retailer;
  • 4. Online gebruikers klikken vaker op een animatie, beeld of filmische content dan op tekst;
  • 5. Print stimuleert 18 tot 24 jarigen het meest om online een aankoop te doen.


  • De juiste mediamix

    Om optimaal gebruik te kunnen maken van de kracht van print en online zul je op zoek moeten gaan naar de juiste mediamix. Met de feiten die hieronder in de infographic staan moet je daar zeker uitkomen.

    Standard Post with Image


    Lukt het niet? Neem dan snel contact met ons op!