De traditionele ambachtelijke bakkerswereld crossmediaal benaderen

Puratos

Puratos is een producent met een volledig assortiment aan innovatieve producten en oplossingen voor de bakkerij-, patisserie- en chocoladesector.
De klanten van Puratos zijn vakmensen werkzaam in ambacht, retail, foodservice en industrie. Overal waar zij actief zijn, streven ze ernaar om ‘partner in innovatie’ te zijn.

Puratos
Puratos
Puratos

Puratos & XDialogue

Ruim acht jaar geleden mochten wij Puratos als klant van ons bedrijf verwelkomen. Onze samenwerking begon in eerste instantie met het vormgeven en drukken van huisstijl en POS materialen. Inmiddels verzorgen wij alle e-mailmarketing activiteiten en worden wij regelmatig gevraagd om mee te werken aan DM acties en (crossmediale) campagnes.

Puratos

E-mailmarketing

De marketingafdeling van Puratos was op zoek naar een partner die haar kon ondersteunen bij een deel van haar e-mail campagnes. Op basis van een uitgebreide inventarisatie hebben wij een dienstenpakket aangeboden, die in het geval van Puratos bestaat uit drie fasen.


Fase 1: het e-mail design, implementatie van de templates en het redigeren en opmaken van de teksten. Fase 2: testen van de mailings d.m.v. A/B testen en het versturen. Fase 3: meten en analyseren van de resultaten, waardoor eventuele verbeterpunten in de volgende campagne aangepast kunnen worden.

Campagne "Wereldwijde passie voor ons ambacht"

Kunnen jullie een beurswand voor ons ontwerpen? Dat was de vraag die wij van Puratos kregen. Natuurlijk konden wij dat, maar na het eerste gesprek werd het ons al snel duidelijk dat de werkelijke vraag was: “Hoe krijgen wij dit jaar meer bakkers op onze stand dan in alle vorige jaren”?
We bedachten eerst de pay-off “Wereldwijde passie voor ons ambacht”. Deze centrale boodschap werd voor de gehele campagne in alle communicatie uitingen onder de aandacht gebracht. Lees verder —›

Omdat Innovatie een van de kernwaarden van Puratos is werd er besloten om de traditionele bakkers wat innovatiever te gaan benaderen. We ontwikkelden een crossmediale campagne bestaande uit een gepersonaliseerde uitnodiging waarin de bakker persoonlijk door zijn eigen accountmanager van Puratos werd uitgenodigd voor de beurs. Via een unieke code in de uitnodiging kon de bakker zich op een landingspage aanmelden voor de beurs. Op deze pagina was tevens een mogelijkheid om aan te

geven in welke nieuwe recepturen en innovatieve producten de bakker geïnteresseerd was. Op basis van deze keuze stond er op de beurs dan een inspiratie tas inclusief waardecheque voor de bakker klaar. Om zoveel mogelijk respons te krijgen op de campagne kon de bakker, indien hij niet naar de beurs kon komen, toch zijn inspiratie tas bestellen. Deze werd dan na de beurs door de accountmanager bij hem gebracht. Op de dag van de beurs, ontving de bakker op zijn telefoon een actuele routebeschrijving inclusief parkeerkaart.

Puratos
Puratos
Puratos
Puratos
Puratos 1+1 week
Puratos 1+1 weken
Emiel Luten

Meer weten of kennismaken?

Emiel Luten
Partner

emiel@xdialogue.nl

Andere cases: